حسرت

طزتنطبفعتاطسد

حسرت

طزتنطبفعتاطسد

دست دادن ممنوع

هارشنبه 27 دی 1385 ساعت 21:54

 دست دادن در کره شمالی ممنوع!

آفتاب: کیم‌ جونگ‌ ایل رهبر حکومت استالینیستی حاکم بر کره شمالی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه دولتی این کشور از تمامی مردم کره‌شمالی خواست تا از دست دادن با یکدیگر پرهیز نموده و به جای آن برای ابراز احترام مطابق رسم سنتی این کشور به یکدیگر تعظیم نمایند.

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس، این موضوع سه‌شنبه برای نخستین بار از طریق روزنامه «رودون ‌سین‌مون» چاپ پیونگ‌یانگ که اقدام به چاپ مقالات شخصی دیکتاتور حاکم بر کره شمالی می‌نماید به اطلاع مردم این کشور رسیده ‌است. 

کیم جونگ ایل در بخشی از این مقاله با تاکید بر احیای سنت‌های قدیمی این کشور نوشته است: «لازم است برای ابراز احترام به یکدیگر از شیوه کره‌ای استفاده نمائیم. دست دادن یک عادت اروپایی است و از نظر بهداشتی نیز مناسب نیست».

با این حال آنگونه که خبرنگار ایتارتاس از پیونگ یانگ گزارش داده یک روز پس از انتشار این مقاله بسیاری از شهروندان این کشور بویژه مردان همچنان با یکدیگر دست می‌دهند.

صندلیهای خالی مجلس و گلایه سید علی

سید علی خامنه ای شرمنده از صندلی های خالی در مجلس هفتم

 "رهبر حکیم انقلاب اسلامی در اولین دیدار نمایندگان مجلس هفتم با ایشان، فرموده بودند: وقتی من می بینم که چهارتا صندلی خالی است؛ یکی نشسته، پنج تا صندلی خالی است. بنده اینجا پای تلوزیون وقتی این صحنه را می دیدم ، حقیقتا احساس شرمندگی می کردم. این بی انضباطی است و مطلقا نباید این را برای مجلس برتافت" .


خبرگزاری رجانیوز که خبر مربوط به شرمندگی ولی فقیه را در همان روزهای آغاز به کار مجلس هفتم منتشر کرده است در ادامه گزارش خود در مورد وضعیت کنونی مجلس هفتم مینویسد در حال حاضر:" بیش از ۴۵ نماینده مجلس شورای اسلامی برای انجام حج تمتع به کشور عربستان سفر کرده اند."

این خبرگزاری ادامه میدهد که " سفر این عده از نمایندگان در حالی صورت می پذیرد که هیات رئیسه مجلس با انجام این سفرهای غیرضروری مخالف بوده است.

رجا نیوز در همین حال خبر میدهد که "روز گذشته مجلس شورای اسلامی چندبار برای رای گیری دچار عدم نصاب شد."

تهدید سیدعلی خا منه ای و پخش صدای هایده در مترو

(نیویورک ، 26 سپتامبر 2006) – سازمان دیده بان حقوق بشر امروز اعلام کرد آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر مذهبی ایران ، باید فورا دستور آزادی بدون قید و شرط سید علی اکبر موسوی خوئینی نماینده سابق مجلس و معترض به بازداشت فعالان ایرانی را صادر کند.

مقامات ایران ، موسوی خوئینی را بدون تفهیم اتهام بیش از سه ماه است که در زندان نگه داشته اند.  
 
چند روز پیش ، موسوی خوئینی ، مسئولین بازداشتگاه را متهم کرد که او را تحت شکنجه و فشار های جسمی و روانی قرار داده اند تا از انتقاداتش به دستگاه قضایی و امنیتی برای نقض حقوق بشر و شرایط نا مناسب زندان ها ابراز ندامت کند .  
 
سازمان دیده بان حقوق بشر با توجه به ادعای مورد شکنجه واقع شدن موسوی خوئینی ، مراتب نگرانی شدید خود را نسبت به سلامتی و امنیت ایشان اعلام می کند. بویژه آنکه از 30 جولای تا کنون دو زندانی که برای دیدگاه های سیاسی خود در حبس به سر می بردند ، به صورت مشکوکی در داخل زندان های ایران جان باختند.  
 
جو استورک قائم مقام مسئول بخش خاور میانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت : " مقامات ایران موسوی خوئینی را بدون تفهیم اتهام در زندان نگه داشته اند که اکثر مدت آن در سلول انفرادی بوده است."  
وی افزود: " ایران در زمینه زندانیان سیاسی که برای ابراز ندامت و تواب شدن تحت شکنجه و اذیت و آزار قرار میگیرند کارنامه سیاهی دارد ."  
 
مامورین حکومت موسوی خوئینی را در روز 12 ژوئن هنگامی که وی در یک تجمع مسالمت آمیز برای دفاع از حقوق زنان حضور یافته بود بازداشت کردند.  
 
او در زندان اوین تهران به سر می برد.مسئولین از ملاقات موثر او با وکلایش ممانعت به عمل آورده اند.قوه قضائیه هیچ اتهامی را تا کنون علیه او به صورت رسمی اعلام نکرده است.  
 
پنجشنبه گذشته ، 21 سپتامبر ، مسئولین اجازه دادند تا موسوی در مراسم ختم پدرش که چهل روز پیش در گذشته بود ، برای مدتی کوتاه شرکت کند .  
 
فردی که در آن مراسم شرکت کرده بود به دیده بان حقوق بشر گفت که ناحیه سر و گردن موسوی به نحو بارزی کبود شده بود.  
 
چندین نفر از اشخاصی که در آن مجلس ختم شرکت کرده بودند ، به دیده بان حقوق بشر گفتند : "محافظان موسوی خوئینی هنگامی که او وارد مجلس ختم شد ، اجازه ندادند وی با همسرش دیدار کند.در واکنش ، موسوی خوئینی شروع کرد با صدای بلند صحبت کردن و از مردم تقاضای کمک کرد.وی گفت که بازجویانش او را شکنجه کرده اند."  
 
آنگونه که گزارش شده است ، موسوی خوئینی خطاب به جمعیت در آن مراسم گفت : " در بیست روز گذشته ، مامورین زندان دست ها و پاهای من را دستبند زده اند. مرا شکنجه می کنند.در سلول انفرادی هستم و روزی چهار بار بازجویی می شوم. در نیمه شب از خواب بیدارم می کنند تا بازجویی شوم.آنها می خواهند مرا بیمار روانی کنند. آنها فشار می آورند تا از عقایدم تبری جویم .از فعالیت هایم ابراز ندامت کنم و از خامنه ای تقاضای بخشش کنم."  
او گفت :" من مقاومت می کنم اما آنها مرا تحت فشار خیلی شدیدی قرار داده اند. "  
 
بر اساس گزارش های خبری ایران ، خانم زهره اسلامیان ، همسر موسوی خوئینی در روز بعد گفت مسئولان زندان در ماه گذشته اجازه ندادند تا او همسرش را ملاقات کند.در طی این مدت او فقط یک تماس تلفنی داشته است.  
 
بر اساس این گزارشات عبدالفتاح سلطانی ، وکیل موسوی گفت او نتوانسته است موکلش را ببیند.مسئولین دستگاه قضایی تقاضای او برای مطالعه پرونده موکلش را رد کرده اند.  
 
خبرگزاری دانشجویان ایران ، ایسنا، در جمعه 22 سپتامبر اظهارات سهراب سلیمانی مدیر زندان های استان تهران را نقل قول کرد که مقامات زندان گفته اند که موسوی خوئینی مشکلی ندارد و حال عمومی وی بسیار خوب است.  
 
موسوی خوئینی نماینده اصلاح طلب مجلس ایران در طی سال های 2004-2000 بودو به دفعات با دستگاه قضایی و امنیتی در خصوص نقض حقوق بشر ، شرایط نا مناسب زندان ، فقدان فرایند دادرسی عادلانه برای زندانیان سیاسی به چالش برخاسته بود.  
 
شورای نگهبان ،نهاد روحانی محافظه کار ، که مسئول بررسی صلاحیت کاندید های مجلس است، در فوریه 2004 موسوی خوئینی را برای شرکت در انتخابات رد صلاحیت کرد.اما موسوی خوئینی به تلاش برای پیشبرد بهبود حقوق بشر در دستگاه قضایی و امنیتی ادامه داده است.  
 
استورک اظهار داشت :" موسوی خوئینی الان در یکی از همان بازداشتگاه هایی است که او تلاش می کرد تا مورد بررسی و رسیدگی علنی و عمومی قرار گیرد و همان دستگاه امنیتی که او می کوشید پاسخگویش کند ، الان او را مورد شکنجه قرار داده است. مسئولان باید فورا به این انتقام گیری پایان دهند و او را آزاد کنند."  

 

معلق شدن کارمندان مترو بخاطر پخش صدای هایده در متروی تهران!

 مدیریت مترو تهران :"به محض وقوع این موضوع در مورخ ۱۹/۹/۸۵ ، مسئولان مترو نسبت به بررسی و بازخواست راهبران متخلف قطار اقدام نموده اند و در حال حاضر افراد مذکور از راهبری قطار معلق شده اند و توسط مسئولان ذیربط ، تحقیقات در خصوص این حرکت مشکوک ادامه دارد" .

خبرگزاری البرز که متن فوق را از نامه مسئولین مترو تهران  درج کرده است در ادامه نقل این نامه مینویسد: " ضمن عذرخواهی از مسافران فهیم مترو ، انشاءا… با تمهیدات به عمل آمده هرگز شاهد تکرار چنین اعمالی در مترو نخواهیم بود .

ضمنا" خبر درج شده در آن سایت با مضمون " پخش مجدد کنسرت هایده در واگن های مترو در تاریخ ۲۳/۹/۸۵ " صحت ندارد و تکذیب می گردد.

روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو )"